Ένα καινούργιο καλούπι για τρίχορδο και τετράχορδο μπουζούκι. Κατασκευάζεται όπως και τα προηγουμενα, με κόντρα πλακέ θαλάσσης ή αλλο υλικό πάχους 18 χιλιοστών. Τα σχέδια είναι φτιαγμένα στο ACAD2006 και εκτυπώνονται με τις οδηγίες που υπάρχουν στην ενότητα "ΚΕΙΜΕΝΑ". Το καλούπι είναι της μορφής που φαίνεται στις επόμενες φωτογραφίες.
Το αρχείο των σχεδίων κατεβαίνει απο το παρακάτω link
Γεια σου βαγγελη.πολυ ομορφο το νεο καλουπι!!εχω μια απορια..απο οτι ειδα στο σχεδιο στο τελιωμα του μπροστα τακου ειναι 2,9 δεν βγαινει καπως χοντρο το μανικο στην ενωση?συνυπολογιζοντας τα πλαιναρια και παραπετια απο 2.5 βγαινει καπου στα 4 εκατοστα στην ενωση.εσενα ποσο σου βγαινει στην ενωση??στο παλιο σου καλουπι αν δεν κανω λαθος ηταν 2.5 στο τελιωμα του τακου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου φίλε, θα επιθυμούσα στα σχόλια αν δεν είστε μέλος του blog να γράφετε το όνομα σας για να ξέρω σε ποιόν απευθύνομαι.
ΔιαγραφήΌσον αφορά στην ερώτηση σου, το πάχος του πλαϊναριού μαζί με το παραπέτι απο κάθε πλευρά είναι 2,5 χιλιοστά. Αυτό γιατί στο τελείωμα στην περιοχή της ένωσης μανικου σκάφους και για μήκος περίπου 5 εκατοστά, σκαβουμε το πλαϊναρι χωνεύουμε μέσα το παραπετι και διαμορφώνουμε με τρίψιμο έτσι ώστε το συνολικό πάχος να είναι 2,5 χιλιοστά. Άρα 2,9 εκατοστά συν 2,5 χιλιοστά από την μία πλευρά και 2,5 χιλιοστά απο την άλλη πλευρά, σύνολο 3,4 εκατοστά. Αν θέλεις λιγότερο τριβεις περισσότερο ανάλογα με το συνολικό που θέλεις παραπετι-πλαϊναρι. Ο σχεδιασμός μου πάντως ήταν για 3,4 εκατοστά στην ένωση.
Φιλε βαγγελη σε ευχαριστω πολυ!!ο ksiros ειμαι.2 φορες που σου εχω στηλη μεσο κινητου με εχει εμφανισει ετσι και το βλεπω μετα που μου απαντας.και παλι ευχαριστω και θα στελνω απο υπολογιστη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΚ.Αν θέλεις κάποια διευκρίνηση πες μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σαι καλα φιλε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒαγγέλη καλή σου μέρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχήν συγχαρητήρια για την επιμελημένη και τεκμηριωμένη δουλειά σου και ακόμη περισσότερο που την μοιράζεσαι!
Παρόλο που δε γνωριζόμαστε θα μου επιτρέψεις τον ενικό καθότι αισθάνομαι συνάδερφός κατασκευαστής έστω και αρχάριος (στην οργανοποιία).
Ασχολούμαι εδώ και καιρό με επισκευές μουσικών οργάνων -είμαι και παλιός μουσικός- αλλά ήρθε πιστεύω ο καιρός για τις πρώτες μου κατασκευές.
Θα αρχίσω με μπαγλαμά για προθέρμανση και θα συνεχίσω με τρίχορδο μπουζούκι.
Το καλούπι σου δείχνει πολύ κομψό και σκοπεύω να το χρησιμοποιήσω, ελπίζω να ταιριάζει για κλίμακα 673 ή 680 χιλιοστά.
Όμως το link των σχεδίων δε δουλεύει "item might not exist or is no longer available"
Μήπως μπορείς να βοηθήσεις;
Θερμά χαιρετίσματα από τις Βρυξέλλες
Στέργιος Παπαδόπουλος
Στέργιο σε χαιρετώ. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Συγγνώμη για την καθυστέρηση της απάντησης, αλλά τελευταία δεν παρακολουθώ το μπλογκ τακτικά. Λοιπόν συνεχώς παρουσιάζεται πρόβλημα με τα αρχεία. Θα προσπαθήσω όσο το δυνατόν συντομότερα να τα ανεβάσω ξανά. Με το υπόψη καλούπι φτιάχνω όργανα με 67 αρα κλίμακα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣου εύχομαι καλή επιτυχία στο νεο σου εγχείρημα.
κυριε βαγγελη ευχαριστω πολυ για τα σχεδια!βλεποντας το σχεδιο εχω καποια ερωτηματα.στα ποσα εκατοστα ειναι το σημειο συγκεντρωσης των ντουγων?επισης αυτο το καλουπι βγαινει με ενα σημειο συγκετρωσης" ευχαριστω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σου Δημήτρη. Όπως μπορείς να δεις στην πρώτη φωτογραφία, τα σημεία σύγκλισης είναι περισσότερα του ενός. Η μύτη της δουγομανας απέχει απο το χείλος του σκάφους 7,25 εκατοστα περίπου.
ΔιαγραφήΣας ευχαριστω πολυ για την αμεση απαντηση σας.κοιταζοντας το σχεδιο δεν μπορω να καταλαβω ποσο πλατος εχουν οι κεντρικες 7 ντουγες , θα με βοηθουσε αν θυμαστε στο περιπου ποσο ειναι.εκτος αυτου πρεπει να πεσουν ολες οι ντουγες στον πισω τακο?και κατι τελευτεο ο αριθμος των ντουγων βολευει να ειναι 21 η και πχ 19 ,17 ,15 θα δυσκολευαν την κατασκευη?συγνωμη για τις τοσες πολλες ερωτησεις μου αλλα ειμαι εντελως αχαριος και ισως να ειναι γελοιες.ευχαριστω πολυ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημήτρη σε χαιρετώ. Στην πρώτη σου ερώτηση δεν μπορώ να σε βοηθήσω. Αυτο το καλούπι δεν το χρησιμοποιώ πλέον. Εχω φτιάξει αλλο μασιφ αλλού σχεδίου. Τα σκάφη που εχω φτιάξει σε αυτο το καλούπι είναι τουλάχιστον πενταετίας και δεν εχω κρατήσει στοιχεία. Αν όμως ξεκινήσεις την κατασκευή με τις οδηγίες που εχω στις δυο τρεις πρώτες αναρτήσεις, αυτά τα στοιχεία θα τα βρεις μόνος σου. Στο πρωτο σκάφος σε νεο καλούπι πάντα αποκωδικοποιείς τα μυστικά του καλουπιου. Όσον αφορά στο θέμα του αριθμού των δουγων, όσο μεγαλύτερος αριθμός τόσο καλύτερα παίρνει την φόρμα του καλουπιου το σκάφος. Βέβαια στην αρχή απέφυγε τις πολλές δουγιες. Θα καταλάβεις στην πορεία γιατί το λέω. Προτείνω 15 ή 17 δουγιες. Δεν είναι απαραίτητο να πιάσουν οι άκρες όλων των δουγιων στον τακο. Καλο είναι βέβαια να πιασουν για στατικους λόγους.
ΔιαγραφήΓελοίες ερωτήσεις δεν υπάρχουν, μονο γελοίες απαντήσεις. Πιστεύω να βοήθησα.
Σας ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας.ισως να προσπαθησω να το κανω με ενα σημειο σιγκλισης και με 17 ντουγιες γιατι ετσι με μπερδευει να τα υπολογισω.ευχαριστω και παλι και καλη επιτυχια σε ολες σας τις εργασειες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά Δημήτρη. Απλά θα σου πρότεινα να προσπαθήσεις να το φτιάξεις όπως βλέπεις στις φωτογραφίες, γιατί αν προσπαθήσεις να κάνεις όλες τις δουγιες με μύτη στον τάκο της χορδιερας, νομίζω ότι δεν θα σου βγει. Στο μεταξύ θα ψάξω να βρω αν τα καταφέρω, το τρισδιάστατο μοντέλο που έφτιαξα ενδεικτικά απο στοιχεία του έτοιμου καλουπιου και να βγάλω τα στοιχεία που θέλεις. Αλλά να ξέρεις ότι ακόμη και αν τα βρω, μονο τελείως ενδεικτικά θα είναι, γιατί για να είναι ακρίβειας, θα πρέπει το καλούπι να φτιαχτεί απο το 3D μοντέλο και όχι αντίστροφα, όπως έχει γίνει.
ΔιαγραφήΠολλά συγχαρητήρια ,κυρίως για τη θέληση σου να μοιράζεσαι τη δουλειά σου...Η σελίδα σου είναι κόσμημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΟΝΤΟΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ