15/07/2014

ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΛΟΥΠΙΟΥ ΜΕ ACAD ΚΑΙ 3D ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ No4

Στόχος πλέον είναι να ακολουθήσουμε έναν άλλο τρόπο σχεδιασμού, έτσι ώστε να κρατήσουμε τα βασικά ζητούμενα ενώ ταυτόχρονα να βάλουμε στο παιχνίδι την επιθυμητή διατομή στο σημείο της ένωσης μάνικου σκάφους.
Δημιουργούμε λοιπόν τα όρια των δουγιών με την διαδικασία Curve > Curve from objects > Silhouette. Χρησιμοποιούμε τις δούγιες εναλλάξ έτσι ώστε να δημιουργούμε μία γραμμή σε κάθε θέση.  Στην συνέχεια κόβουμε τις υπόψη γραμμές από την βασική εγκάρσια διατομή και προς τον τριγωνικό τάκο. Κρατάω τις γραμμές προς την άλλη διεύθυνση, για να κρατήσω την φόρμα σε αυτήν την περιοχή που είναι και η δυσκολότερη στον σχεδιασμό.

http://youtu.be/fD9zvH2Fmng

Τώρα θα δημιουργήσουμε κεκλιμένες διατομές σε επιλεγμένα σημεία. Αυτές οι διατομές θα προκύψουν από την βασική εγκάρσια διατομή, με χρήση διαφορετικής κλίμακας. Με αυτόν τον τρόπο ικανοποιούμε το αξίωμα 1, που αναφέρθηκε στην αρχή του θέματος. Αφού τσεκάρουμε τα στοιχεία της βασικής εγκάρσιας διατομής όπως φαίνεται στο παρακάτω tutorial, χρησιμοποιώντας τις διαδικασίες Edit > copy  και Edit > paste, φτιάχνουμε αντίγραφο της, Transform > move μεταφέρουμε το αντίγραφο στην νέα επιλεγμένη θέση,  Transform > Scale > Scale 3-D αλλάζουμε την κλίμακα έτσι ώστε η διατομή να ταιριάζει στην θέση.  Στην υπόψη επίδειξη φτιάχνω μία διατομή μόνο στην περιοχή από την βασική εγκάρσια διατομή έως και την περιοχή του τάκου της κολάντζας. Αυτή θα χρησιμοποιηθεί όταν θα αρχίσω να φτιάχνω ξανά τις γραμμές προς την άλλη διεύθυνση, έτσι ώστε να βοηθήσει στην ομαλή σχεδιαστικά προσαρμογή των γραμμών που θα φέρω, με τις γραμμές που παρέμειναν μετά το κόψιμο. Για μεγαλύτερη ακρίβεια, θα μπορούσα να φτιάξω περισσότερες ακόμη διατομές στην υπόψη περιοχή. Χάριν συντομίας στην παρούσα επίδειξη φτιάχνω μία.

http://youtu.be/j37ioI3NTzc
http://youtu.be/O6HFDp-282w

Τώρα μεταφέρω την επιθυμητή διατομή στην ένωση μάνικου σκάφους, που σχεδίασα στο ACAD. Ανοίγουμε ένα νέο παράθυρο του Rhino, τσεκάροντας το εικονίδιο του προγράμματος από την επιφάνεια εργασίας. Σε αυτό το παράθυρο ανοίγω το αρχείο ACAD, στο οποίο έφτιαξα την διατομή. Την κάνω Edit > Copy και μεταφέρομαι στο παράθυρο του αρχείου που δουλεύω το μοντέλο. Κάνω Edit > Paste και έχω την διατομή την οποία μεταφέρω με Transform > Move στην θέση που αντιστοιχεί.

http://youtu.be/rHPRt4j_tqE

Τώρα σχεδιάζω ξανά τις γραμμές που αντιστοιχούν στα όρια των δουγιών χρησιμοποιώντας σαν οδηγούς τις εγκάρσιες διατομές που δημιουργήσαμε σε διάφορες επιλεγμένες θέσεις. Χρησιμοποιούμε την διαδικασία Curve > Free-Form > Interpolate points. Αφού δημιουργήσω την γραμμή, κόβω το κομμάτι από την βασική εγκάρσια διατομή και προς την περιοχή της κολάντζας, έτσι ώστε να μην έχω αλληλοεπικάλυψη και κάνω join τις δύο γραμμές έτσι ώστε να γίνουν μια ενιαία γραμμή.

http://youtu.be/nvuTDLRsUJ0

Τελικά έχουμε το παρακάτω.



Συνεχίζουμε γεμίζοντας ξανά τις επιφάνειες, με άλλη όμως διαδικασία. Χρησιμοποιούμε την διαδικασία Surface > Curve network και επιλέγουμε τις γραμμές με την σειρά που φαίνεται στο παρακάτω tutorial

http://youtu.be/7PYZF4TzIjE

Αν τώρα χρησιμοποιήσουμε την διαδικασία Surface > Unroll Developable Srf, έχουμε το σχέδιο την κάθε δούγας ξεδιπλωμένο, και μπορούμε μεταφέροντας το στο ACAD, να το τυπώσουμε και να φτιάξουμε template για την κάθε δούγα.  



Χρησιμοποιώντας το template, μπορούμε πριν λυγίσουμε το τεμάχιο που θα γίνει δούγα, να σημαδέψουμε τα όρια. Στην συνέχεια λυγίζουμε το τεμάχιο έχοντας την σημαδεμένη πλευρά την πλευρά που θα ακουμπά στο καλούπι. Αφού το λυγίσουμε το πλανίζουμε στο ανάποδο ροκάνι κλασσικά αλλά γρήγορα και προσπαθώντας να φτάσουμε στα όρια που έχουμε σημαδέψει.

Για να βγάλουμε τα σχέδια των νομέων του καλουπιού κάνουμε τα παρακάτω. Χωρίζουμε τον άξονα του καλουπιού σε ίσα τμήματα μήκους 1,8 εκατοστών, όσο και το πάχος του κόντρα πλακέ που θα χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε τους νομείς του καλουπιού. Χρησιμοποιούμε τις διαδικασίες Curve > Point objects > divide curve by > Length of segments και δίνουμε μήκος 1,8. Στην συνέχεια με το εργαλείο Split στο αριστερό τμήμα της οθόνης, κάνουμε τα τμήματα του 1,8 εκατοστών ανεξάρτητα. Φέρουμε κάθετες ευθείες χρησιμοποιώντας την διαδικασία Curve > Line > Perpendicular from Curve τις οποίες με το εργαλείο Trim επίσης στο αριστερό τμήμα της οθόνης τις κόβουμε πέραν του περιγράμματος του καλουπιού.

http://youtu.be/Db93EmLk-Mw

Με την διαδικασία Transform > Mirror, φτιάχνουμε και το δεξί τμήμα του καλουπιού. Με το εργαλείο join στο αριστερό τμήμα της οθόνης, μετατρέπουμε το κάθε ζεύγος καθέτων σε μία ενιαία γραμμή. Στην συνέχεια χρησιμοποιώντας αυτές τις ενιαίες γραμμές που αντιστοιχούν στα όρια των νομέων, με την διαδικασία Surface > extrude curve > Straight φέρουμε κατακόρυφα επίπεδα στις περιοχές που αντιστοιχούν στα όρια των νομέων. Αποκόπτουμε το τμήμα του κατακόρυφου επιπέδου που βγαίνει πάνω από το καλούπι, χρησιμοποιώντας το εργαλείο Trim. Παραμένει το τμήμα του επιπέδου που βρίσκεται μέσα στο καλούπι και που αντιστοιχεί στο σχέδιο της μίας πλευρά του νομέα. Χρησιμοποιώντας την διαδικασία Surface > Unroll Developable Srf, έχουμε το σχέδιο της πλευρά του νομέα.

http://youtu.be/cyZEdKQrmCI

Μεταφέροντάς το στο ACAD, μπορούμε να το επεξεργαστούμε περαιτέρω και να σχεδιάσουμε τον θόλο. 


 
Το καλούπι είναι της μορφής που φαίνεται στις επόμενες φωτό. Είναι πολύ λειτουργικό και αν κατασκευαστεί σωστά τόσο αυτό όσο και τα templates, έχει εξαιρετικό αποτέλεσμα.









Καλή ενασχόληση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου