Η επόμενη εργασία, είναι να κολλήσουμε το διακοσμητικό στο περίγραμμα των παραπετιών και της κολάντζας. Το διακοσμητικό είναι celluloid, λευκό περλέ, πάχους 2 χιλιοστών. Η κόλληση γίνεται με κυανοακρυλική κόλλα. Λυγίζεται δε με την χρήση του κυλίνδρου με τον οποίο λυγίζουμε και τις ντούγιες, αλλά σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία.
Πριν ξεκαλουπώσουμε, επεξεργαζόμαστε την επιφάνεια του σκάφους (την περιοχή του περιγράμματος που κολλάει το καπάκι). Όπως φαίνεται σε προηγούμενες φωτογραφίες, το τελείωμα των πλαϊναριών, κολάντζας και παραπετιών, εκτείνεται περισσότερο από ότι στην τελική μορφή. Όλα αυτά πρέπει να τελειώνουν εκεί που τελειώνουν οι εγκάρσιοι νομείς και ξεκινάει η βάση του καλουπιού. Επομένως με μία πλάνη χειρός και οδηγό την κάτω επιφάνεια της βάσης του καλουπιού, πλανίζουμε την περίμετρο του σκάφους, μέχρι να έρθει πρόσωπο με την κάτω επιφάνεια του καλουπιού. Στην συνέχεια ασφαλίζουμε ένα παχύμετρο στο πάχος της βάσης του καλουπιού και έχοντας πάντα σε επαφή το ένα στέλεχος του παχύμετρου με την κάτω επιφάνεια της βάσης του καλουπιού, περιτρέχουμε όλο το σκάφος κάνοντας με το άλλο στέλεχος του παχύμετρου συνεχόμενο σημάδι στο πλάι του σκάφους. Ακριβώς στην γραμμή (σημάδι) που έχει δημιουργηθεί, κόβουμε με πριόνι. Μένει ένα δακτυλίδι της μορφής
Η λοιπή επεξεργασία γίνεται μετά το ξεκαλούπωμα. Πλέον μπορούμε να ξεκαλουπώσουμε.
Αφαιρούμε τα τμήματα χαρτιού που είχαμε κολλήσει στο καλούπι, για να αποφύγουμε την κόλληση των ντουγιών με το καλούπι.
Συνεχίζουμε την επεξεργασία της επιφάνεια που θα κολλήσει το καπάκι. Αρχικά περνάμε με πολύ προσοχή όλη την περίμετρο με πλάνη χειρός όπως αυτή της φωτογραφίας
μέχρι τα πλαϊνάρια, παραπέτια και κατ' επέκταση και η κολάντζα να έρθουν στο επίπεδο της επιφάνειας του τριγωνικού τάκου. Στην συνέχεια πάνω σε επίπεδη επιφάνεια όπου έχει κολληθεί γυαλόχαρτο, βάζουμε το σκάφος ανάποδα και τρίβουμε ομοιόμορφα, μέχρι να μην υπάρχει κενό μεταξύ της επίπεδης επιφάνειας και όλων των σημείων της περιμέτρου του σκάφους.
Καθαρίζουμε το εσωτερικό του σκάφους από την περίσσια κόλλα κλπ. Χρησιμοποιούμε στρογγυλεμένη ξύστρα.
Προσοχή μεγάλη να μην ξεφύγουμε στο ξύσιμο και λεπτύνουμε πολύ το σκάφος. Καλό θα είναι για όποιον θέλει να ξύσει περισσότερο από το απλά για να καθαρίσει τις κόλλες, να μετράει περιοδικά με κατάλληλη διάταξη το πάχος του σκάφους. Μια τέτοια διάταξη ιδιοκατασκευή μπορείτε να βρείτε εδώ http://www.luthier.gr/index.php?topic=170.0
Καθαρίζεται λοιπόν το σκάφος
και είμαστε πλέον έτοιμοι, για να περάσουμε γάζα ενίσχυσης. Το ντύσιμο της εσωτερικής επιφάνειας με γάζα γίνεται για την ενίσχυση των κολλήσεων των ντουγιών. Λειτουργεί ας πούμε παραστατικά όπως το μεταλλικό πλέγμα και γενικά ο οπλισμός στο οπλισμένο σκυρόδεμα. Η τοποθέτησή του γίνεται ως εξής : Κόβουμε τις λωρίδες της γάζας, τις τοποθετούμε στο εσωτερικό του σκάφους, και στην συνέχεια τις "βρέχουμε" με πολύ αραιή ψαρόκολλα, με την χρήση μαλακού πινέλου, το οποίο περνάμε πάνω από την γάζα μαλακά. Αυτό γίνεται για κάθε μία λωρίδα ξεχωριστά. Κάθε λωρίδα τοποθετείται, αφού η παραπάνω εργασία έχει τελειώσει για την προηγούμενη. Φροντίζουμε ώστε οι λωρίδες να έχουν μια μικρή αλληλοκάλυψη. Αυτός ο τρόπος ενίσχυσης δεν είναι μοναδικός. Μπορεί η ενίσχυση να γίνει και με τρεις ή τέσσερις υφασμάτινες λωρίδες κολλημένες εγκάρσια στην διεύθυνση των ντουγιών.
Αφού τελειώσει και αυτή η εργασία, προχωράμε στο φοδράρισμα του σκάφους. Προσωπικά χρησιμοποίησα λωρίδα από φλαμούρι ύψους 1,5 εκατοστών και πάχους 3 χιλιοστών περίπου, το οποίο χάραξα με το ταστοπρίονο ανα 1 εκατοστό περίπου για να μπορεί να λυγίσει εύκολα και να πάρει την φόρμα του σκάφους. Στην παραπάνω φωτογραφία, φαίνεται η διαδικασία κόλλησής της και στην παρακάτω κολλημένη.
Εδώ έχουμε πλέον τελειώσει προσωρινά με το σκάφος.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ