28/05/2012

Κατασκευή τετράχορδου μπουζουκιού 7

Συνεχίζουμε λοιπόν με την κατασκευή του καπακιού. Θα δώσω κάποια γεωμετρικά στοιχεία, αν και από ότι κατάλαβα από την ανταπόκρισή σας (μηνύματα) δεν υπάρχει ενδιαφέρον. Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά και αφορούν στο συγκεκριμένο όργανο.
Πριν πάμε στην διαμόρφωση των καμαριών, πρέπει να πω ότι το πάχος του καπακιού στο συγκεκριμένο όργανο είναι 2,6 χιλιοστά περίπου χωρίς λέπτυνση στην περιφέρεια.
Μορφοποιούμε τα καμάρια. Δηλαδή φτιάχνουμε την καμπύλη της επιφάνειας που θα κολληθεί στο καπάκι, έτσι ώστε να δώσουμε την εγκάρσια καμπύλη του καπακιού (το "φούσκωμα"). Στο συγκεκριμένο καπάκι έχω δώσει καμπύλη 5 χιλιοστών από τις άκρες του καμαριού (του καμαριού με το μεγαλύτερο μήκος), προς το κέντρο. Για να γίνει σωστά η μορφοποίηση όλων των καμαριών αφού σημάδεψα το μεγαλύτερο, δηλαδή αυτό που βρίσκεται πιο κοντά στο καβαλάρη, έπιασα όλα τα καμάρια μαζί στην μέγκενη, έχοντας πρώτα κεντράρει τα καμάρια μεταξύ τους, και με οδηγό το σημάδεμα του μεγαλύτερου σε μήκος καμαριού, διαμόρφωσα όλα τα καμάρια μαζί. Το σημάδεμα του μεγαλύτερου καμαριού έγινε με οδηγό ένα κομμάτι λεπτό κόντρα πλακέ που είχα διαμορφώσει κόβοντάς το αφού κόλλησα επάνω σχέδιο την καμπύλης που έφτιαξα στο ACAD.



Τα καμάρια κόπηκαν όπως φαίνονται στην παρακάτω φωτογραφία και οι διαστάσεις που φαίνονται αφορούν στα δύο καμάρια που βρίσκονται μεταξύ τρύπας και καβαλάρη. Το άλλο καμάρι αυτό που είναι κοντά στον τριγωνικό τάκο, κόπηκε με πάχος 8 χιλιοστά και ύψος 12 χιλιοστά. 



Στην συνέχεια  έγινε η κόλληση των καμαριών. Πρώτα του καμαριού που είναι κοντά στον τριγωνικό τάκο και του καμαριού που είναι κοντά στον καβαλάρη

 και στην συνέχεια αυτού που βρίσκεται μεταξύ του τρίτου καμαριού και της τρύπας.  Για να μην πληγωθούν τα καμάρια από τους σφιγκτήρες, αλλά και για να εφαρμόσουν όσο καλύτερα γίνεται την πίεσή τους οι σφιγκτήρες, έχω φτιάξει τακάκια που φαίνονται στις δύο παρακάτω φωτογραφίες και εφαρμόζονται όπως φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία




Μετά  την κόλληση στο καπάκι και την διαμόρφωση τους τα καμάρια πήραν την παρακάτω μορφή.




Δηλαδή ύψος στο κέντρο 12 χιλιοστά και στο σημείο που πακτώνονται στο σκάφος 4 χιλιοστά. Όσον αφορά στο πάχος τους, τα δύο ενδιάμεσα στην τρύπα και τον καβαλάρη ξεκινούν από 5,5 χιλιοστά στο σημείο που κολλάνε με το καπάκι και καταλήγουν στα 2,5 χιλιοστά στο ελεύθερο σημείο, ενώ το καμάρι που βρίσκεται κοντά στον τάκο, ξεκινά από 8 χιλιοστά στο σημείο που κολλάει στο καπάκι και καταλήγει στα 5,5 χιλιοστά   Τα σημεία που αρχίζουν τα καμπύλωματα του καμαριού, είναι περίπου στις δύο άκρες της τρύπας κατά την εγκάρσια έννοια.
Τοποθέτησα και ένα κομμάτι από το ίδιο υλικό του καπακιού (έλατο) για ενίσχυση της τρύπας.

Το πάχος του περίπου 1,5 χιλιοστά το σχήμα του τραπέζιο με διαστάσεις βάσεων 14 χιλιοστά και 22,4 χιλιοστά και ύψος 9 χιλιοστά περίπου (αυτά βέβαια ταιριάζουν στις διαστάσεις του συγκεκριμένου οργάνου).
Επίσης στην μάτιση των δύο φύλλων του καπακιού, από το τελευταίο καμάρι μέχρι και τον τάκο στην χορδιέρα, κολλήθηκε λωρίδα πάλι από έλατο, πλάτους 12 χιλιοστών και πάχους 1,3 χιλιοστών. 
Το καπάκι μετά την κόλληση των καμαριών και την διαμόρφωση




Όσον αφορά στις αποστάσεις των καμαριών και γενικώς στην τοποθέτηση, μια αρχή που ακολούθησα αλλά δεν έχω βαθιά γνώση για να σας την εξηγήσω, είναι ότι σημαδεύουμε πάνω στο καπάκι την κλίμακα του οργάνου (στην προκειμένη περίπτωση 67) μέχρι να φθάσουμε στην θέση του καβαλάρη, σαν να ήταν να βάλουμε τάστα μέχρι τον καβαλάρη. Σημαδεύουμε τα υποτιθέμενα τάστα που αντιστοιχούν σε ΡΕ, ΛΑ και ΣΟΛ. Φροντίζουμε να τοποθετήσουμε την τρύπα έτσι ώστε να πέφτει μέσα μία τριάδα (ΡΕ, ΛΑ, ΣΟΛ) και τα καμάρια να μην πέφτουν πάνω σε υποτιθέμενα τάστα ΡΕ, ΛΑ, ΣΟΛ αλλά ενδιάμεσα. Με αυτά ως δεδομένα στο συγκεκριμένο όργανο η τρύπα ξεκινά 8,5 εκατοστά από την ένωση μάνικου με το σκάφος, το καμάρι κοντά στον τριγωνικό τάκο απέχει από την τρύπα 1 εκατοστό περίπου, το τελευταίο καμάρι απέχει από τον καβαλάρη 3,5 εκατοστά και το δεύτερο καμάρι από το τελευταίο 2,3 εκατοστά και από την τρύπα περίπου 1 εκατοστό.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

29 σχόλια:

  1. ΕΙΣΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ!!! ΜΙΝ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ!! ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ,ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!! ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΠΡΑΒΩ !!!


    ΑΝΔΡΕΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αντρέα να είσαι καλά. Λίγο το καλοκαιράκι, λίγο κάποιες άλλες υποχρεώσεις και μείναμε πίσω. Τώρα όμως που θα ξαναμαζευτούμε θα αρχίσουμε και πάλι τις αναρτήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα νερα στα κααρια πρεπει να ειναι οπωσδηποτε καθετα προς το καπακι? Αλλιως τι προβλημα αντιμετωπιζουμε? Επισης τα αυλακια περιμετρικα στο σκαφος τα κανουμε αφου κολλησουμε τα καμαρια στο καπακι? Σκεφτομουν να κανω τα αυλακια περιμετρικα του σκαφους, να τοποθετησω τα καμαρια και επειτα με ταινια διπλης οψης να τοποθετησω το καπακι και να βρω την ακριβη θεση τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα νερά στα καμάρια πρέπει να είναι κάθετα στον διαμήκη άξονα του καπακιού και κατ' επέκταση κάθετα στα νερά του καπακιού οπωσδήποτε. Είναι θέμα στατικής. Μόνο έτσι τα καμάρια θα έχουν τη βέλτιστη δυνατότητα αντίστασης στις πιέσεις που δέχεται το καπάκι από τον καβαλάρη.
    Όσον αφορά στο δεύτερο ερώτημά σου, τα καμάρια πρέπει όπως ανέφερα στην υπόψη ανάρτηση να μπουν σε συγκεκριμμένες θέσεις. Αφού κολληθούν μπορείς μετά να σημαδέψεις με ακρίβεια τις θέσεις που θα σκαφτούν οι φωλειές στα χείλη του σκάφους, όπου θα φωλιάσουν οι άκρες των καμαριών. Αν το κάνεις όπως περιγράφεις υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πέσουν τα καμάρια σε θέσεις μη επιθυμητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Eυχαριστω παρα πολυ για το ενδοιαφερον σας. Με κατατοπισατε πληρως,ειδικα με την προσφατη αναρτηση σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να είσαι καλά. Πάντα στην διάθεσή σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πηγα σ εναν οργανοποιο(δεν ονομαζω) να του ζητησω να μου δωσει 3 ξυλα για τα καμαρια.Μιας και ειπα να μη βαλω οτι ξυλο ελατο θα βρω στο ξυλουργειο. Αφου μου τα κοβει στην κορδελα, τα κοιταζω και βλεπω τα νερα να ειναι οριζοντια ωστε να μην πεφτουν καθετα στα νερα του καπακιου οως δειχνετε. Ρε μαστορα του λεω ετσι πρεπει να ναι τα νερα? Και μου λεει "δεν παιζει ρολο μωρε". Του αφησα το ενα ευρω που ζητησε και εφυγα. Σκεφτομαι να παω σ ενα ξυλουργειο να μου κοψει με καθετα νερα επο ενα κομματι ελατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ας μην μπούμε στην διαδικασία "επαγγελματίες VS ερασιτέχνες". Και αυτό απλά γιατί και στις δύο ομάδες υπάρχουν καλοί και κακοί και όσον αφορά στην ποιότητα της εργασίας τους αλλά και όσον αφορά στην διάθεσή τους για μετάδοση γνώσεων.
    Καμάρια μπορείς να κόψεις και μόνος σου με το πριόνι, όπως προσωπικά κάνω. Έχω αγοράσει από το ηλεκτρονικό κατάστημα stewmac (δεν κάνω διαφήμιση, απλά για διευκόλυνση στο γράφω) μαδεράκια sitka spruce που είναι πολύ καλό ξύλο (έλατο είναι) για καμάρια και από αυτά κόβω με το πριόνι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ φίλε, το θέμα αν το δεις αποσπασματικά ναι είναι λίγο μπέρδεμα. Αν το δεις όμως συνολικά ξεμπερδεύεται. Στην ανάρτησή μου την Νο7 μιλάω για το εγκάρσιο καμπυλώμα του καπακιού, το οποίο επιτυγχάνουμε με το κόλλημα των καμαριών. Έτσι ξεκινά και το θέμα στο luthier. Εκ των πραγμάτων όμως πάει και στο καμπύλωμα ως προς τον διαμήκη άξονα του καπακιού, το οποίο ρυθμίζεται από το πόσο μεγάλο θα είναι το κενό μεταξύ του καπακιού και του χείλους του σκάφους στην περιοχή του τάκου στην κολάντζα, όταν εφαρμόσεις το καπάκι στο σκάφος. Η ανάλυση που κάνει το μέλος mato είναι πολύ καλή. Στο μόνο που διαφωνώ, είναι ότι στην περίπτωση 1 που περιγράφει μειώνεται το ύψος του καβαλάρη. Αντιθέτως αυξάνεται, γιατί το καπάκι από το δεύτερο καμάρι έως την χορδιέρα "κατηφορίζει". Αν διαβάσεις τις αναρτήσεις Νο8 και Νο11, νομίζω ότι θα πάρεις απαντήσεις στα ερωτήματά σου. Όπως γράφω στην ανάρτηση Νο8 αυτή η εγκάρσια καμπύλωση και το μέγεθός της, ουσιαστικά προκύπτει από την εφαρμογή δύο διαφορετικών οπτικών και απόψεων στην κατασκευή. Αυτά τουλάχιστον σύμφωνα με αυτά που ξέρω. Επομένως διάβασε και αυτά ώστε να αποκτήσεις μια περισσότερο ολοκληρωμένη άποψη και ξανασυζητάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. και βέβαι υπάρχει ενδιαφέρον . ευχαριστούμε για τις πληροφορίες. φαντάζομαι τα καμάρια κολλάμε με titebond?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Τάσο προσωπικά προτιμώ την Titebond για το κόλλημα των καμαριών.

      Διαγραφή
  11. Γεια σας και συγχαρητηρια για την δουλεια σας. Εχω πολλες αποριες και η σελιδα σας με βοηθησε παρα πολυ στην πορεθα της κατασκευης μου ως τωρα. Κατασκευαζω ενα τριχορδο και ενα τετραχορδο τα οποια ειναι στην φαση της διαμορφωσης του καπακιου. Τα καπακια και τα δυο ελατο και 2,6χιλ παχος. Θελω να ρωτησω τις αρχεςς διαμορφωσης καμαριων και καπακιου μπορω να τις ακολουθησω και στο τριχορδο; Επισης δεν καταλαβαινω στο σημειο που λετε να πεφτει η τρυπα σε μια τριαδα ρε λα σολ πανω στην ταστιερα σε ποιο σημειο βρισκεται μια τετοια τριαδα; ( λιγο περιεργη ερωτηση αλλα δεν γνωριζω σχεδον τιποτε απο μουσικη θεωρια και μπερδευομαι)
    Συγγνωμη για το μακροσκελες μυνημα και ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γειά σου Δημήτρη. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Προσωπικά ακολουθώ τις ίδιες αρχές στην διαμόρφωση των καμαριών και στο τρίχορδο και στο τετράχορδο. Όσον αφορά στην τρύπα αλλά και στην θέση των καμαριών, η τριάδα που αφορά στην τρύπα είναι "θεωρητικό" τάστο 29 - ΣΟΛ (απόσταση από το κόκαλο του καράολου 54,452 εκ.), 31 - ΛΑ (55,821 εκ.) και 36 - ΡΕ ( 58,625 εκ.). Τα υπόλοιπα που αφορούν στα καμάρια είναι τα θεωρητικά τάστα 41, 43, 48, 53, 55, 60, 65 .... Τις αποστάσεις μπορείς να τις βρείς από ένα πρόγραμμα που βγάζει τις κλίμακες. Ελπίζω να βοήθησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καθε απαντηση σας σε ερωτηση παντα βοηθαει. Εντωμεταξυ εψαχνα για πληροφοριες για το λεγομενο κουρδισμα του καπακιου και του οργανου γενικοτερα. Αντι λοιπον να ξεμπλεξω τα πραγματα στο κεφαλι μου γινανε μυλος. Ολοι λενε να κουρδισουμε το καπακι αλλα ποια νοτα ειναι η επιθυμητη; η επιθυμητη για το σκαφος; Και το βασικοτερο στην τεχνικη του tap tuning μιας και ερασιτεχνης πως γινεται αυτο; Ακολουθουμε τις ιδιες αρχες με την κιθαρα; Γνωριζετε αν υπαρχει σχετικη βιβλογραφια για το θεμα αυτο; Ειδα καποιες πατεντες με υπολογιστη και μικροφωνο πιστευετε οτι δουλευουν ή δινουν ακυρα αποτελεσματα; Κυριολεκτικα χαμος απο αποριες! Και αλλες πολλες που χρειαζπντσι ωρες κουβεντας. Τελος θρλω να σας ευχαριστιδω καθως η σελιδα σε συναρτηση με τις απαντησεις σας για εμας που ξεκιναμε τωρα αποτελει εηγκυκλοπαιδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Δημήτρη. Να είσαι καλά. Να σου πω ότι τα στοιχεία που σου έδωσα παραπάνω είναι για κλίμακα 67. Όσον αφορά στα υπόλοιπα ερωτήματά σου, νομίζω ότι βιάζεσαι. Όλα στην ώρα τους. Υπάρχουν διάφορα βίντεο στο διαδίκτυο αλλά δεν έχω κάτι πρόχειρα να σου γράψω. Κάνε μια αναζήτηση. Οι αρχές πάντως είναι οι ίδιες, με κάποιες δυσκολίες στην στερέωση του ελεύθερου καπακιού του μπουζουκιού κατά την δοκιμή, λόγω των δύο κλίσεων που έχει. Προσωπικά δεν κάνω tap tuning, μιας και σε δύο περιπτώσεις που ακολούθησα την ίδια συνταγή κατασκευής, σε δοκιμή με μικρόφωνο και υπολογιστή είχα τα ίδια περίπου αποτελέσματα.

      Διαγραφή
  14. Γεια σας και παλι
    Θα ηθελα να σας κανω ακομα μια ερωτηση και ελπιζω να μην γινομαι φορτικος.
    Ακολουθησα τις οδηγιες σας για την τοποθετηση των καμαριων στο τριχορδο και η αποσταση καβαλαρη τρυπας μου φαινεται να ειναι κοντα. Μου βγαινει δηλαδη γυρω στους 8.5 ποντους πιστευετε οτι ειναι ενταξει ή θα επρεπε να ειναι περισσοτερο; Επισης θα ηθελα να ρωτησω τα 11 χιλ που βγηκε ο καβαλαρης ειναι ενταξει;
    Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γειά σου Δημήτρη. Δεν γίνεσαι καθόλου φορτικός.
    Λοιπόν το ξεκίνημα της τρύπας εννοείς είναι στα 8,5 εκατοστά από την ένωση μάνικου σκάφους. Αν είναι έτσι όλα εντάξει. Όσο για τον καβαλάρη το 11 χιλιοστά ύψος, για εμένα είναι ιδανικό. Αρκετό για τον ήχο και καλό για την πίεση που ασκειται στο καπάκι από στατικής άποψης. Κοινώς ισορροπημένος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γεια σας
    Συγχαρητηρια για την δουλεια σας εχω αντλησει αρκετες πληροφοριες απο την σελιδα σας οι οποιες με βοήθησαν αρκετα εως τωρα στην κατασκευη. Θα ήθελα να σας ρωτησω το εξης: το καπακι που αγορασα για το τριχορδο είναι μικρο και δεν μου περισεψε καθολου ξύλο για να βαλω για ενισχυση στην τρυπα οπως περιγραφετε.Μπορω να βάλω αλλου είδος ξύλο (πχ καρυδια 1χιλ παχος) αντι για έλατο; Αν βάλω δύο μικρά καμάρια κάθετα στο καπάκι δεξιά αριστερά απο την ηχητικη οπη υψους 5χιλ και πάχους 3 χιλ θα πετυχω το επιθυμητο αποτέλεσμα ή θα κανω το καπακι σκληρο και δεν θα ταλαντωνει;
    Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, για τα καλά σου λόγια. Άποψη μου βρες με κάποιον τρόπο ρεταλι, για να κάνεις την ενίσχυση σωστά. Κάποιος φιλος ή γνωστός θα έχει κομμάτια περισσεύματα, που μονο για ενίσχυση μπορούν να χρησιμοποιηθούν, να σε εξυπηρετήσει. Πάντα περισσεύουν απο κομμάτια που χρησιμοποιούνται για καπάκι.

      Διαγραφή
  17. Καλησπέρα σας. Παρακολουθώ με ενδιαφέρον την συζήτηση σας και θα ήθελα να κανω κι εγώ μια ερώτηση για ένα θεμα που αν και το έχω ψάξει στο intenret δεν εχω βρει απάντηση : που εξηγείτε κατα την άποψη σας στο γεγονος οτι αναλογα με το υψος που κοιτας το οργανο, το καπακι αλλαζει αποχρωση. Μια το αριστερο μισο ειναι λιγο πιο σκουρο και μια το δεξι μισο. Ενώ αν κοιτάξεις το όργανο ακριβώς απο επάνω το καπακι ειναι ακριβώς ιδιο (δεν υπάρχει διαφορα στην αποχρωση των δυο μερών του καπακιου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρήστο διάβασε αυτό www.lutherie.net/Frankford.runout.html. Πιθανόν να βρεις την απάντηση στο ερώτημα σου.

      Διαγραφή
  18. Γεια σας
    Συγχαρητήρια για την δουλειά σας και σας ευχαριστω που μοιράζεται την γνώση σας. Θα ήθελα να σας ρωτησω το εξής:
    Ή αλλαγή του του ύψους και του πάχους των καμαριων τι αλλαγές θα φέρουν στον ήχο?( Για να γίνω περισσότερο κατανοητός αν τα Καμάρια στο συγκεκριμένο όργανο είχαν ύψος 10 αντί 12χιλ.)
    Το ερώτημα το κάνω γιατι έφτιαξα ένα τρίχορδο και ενώ ο ήχος του είναι γεματος είναι πρίμο πράγμα το οποίο δεν μου αρέσει. Πιστεύετε ότι μπορώ τώρα να επεμβω στα καμαρια για να μπασαρει ελαφρώς το οργανο ή να το αφήσω ως έχει? Σημειώνω ότι το καπάκι του είναι στα 2,6χιλ και τα Καμάρια κόπηκαν και διαμορφώθηκαν σύμφωνα με τις δικές σας μετρήσεις.
    Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντώνη σε χαιρετώ. Θίγεις ένα θέμα που νομίζω ότι είναι απόλυτα υποκειμενικό. Δηλαδή αυτο που εσύ θεωρείς πρίμο ή μπάσο και δεν σου αρέσει, είναι πολυ πιθανό σε εμένα ή κάποιον άλλο να αρέσει. Έχω φτιάξει όργανο με πάχος καπακιού 2,8 και καμάρια 5,5 χιλιοστά επί 1,3 εκατοστά, με ήχο στα δικα μου αυτιά πολυ ισορροπημένο. Με τις διαστάσεις που μου λες λογικά δεν θα έπρεπε να είναι πρίμο. Μήπως ο καβαλάρης έχει τοποθετηθεί πολυ κοντά στο καμάρι? Πόσο πρίμο θεωρείς ότι είναι το όργανο?
      Κατα την γνώμη μου το τριχορδο πρέπει να είναι περισσότερο πριμο απο ενα τετραχορδο. Πρέπει να ακούγεται σαν τριχορδο πιο άγριο, πιο φωνακλαδικο.
      Ακόμη και ένα τετραχορδο δεν πρέπει να είναι απο την αρχή πολυ μπάσο. Με τον χρόνο (όταν το καπάκι είναι έλατο) μπασαρει και λόγω πολυμερισμου του λουτρού και λόγω "ωρίμανσης" του ελατου. Αν λοιπόν ο ήχος του σου φαίνεται λίγο παραπάνω πριμος από ότι θα τον ήθελες και είναι έλατο, θα σου πρότεινα να το αφήσεις για ενα εξάμηνο να δεις την εξέλιξη του ήχου. Αν και πάλι δεν σου αρέσει, τότε εχω ακούσει ότι αν χωράει το χέρι σου να περάσει απο την ηχητική οπή, μπορείς να μειώσεις το ύψος του καμαριου που βρίσκεται κοντά στο καβαλάρη. Προσωπικά δεν θα το έκανα.

      Διαγραφή
  19. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΣ. ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΣΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ. ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΡΙΧΟΡΔΟΥ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΟΥ. ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΣΩ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΣΤΕΙΛΕΙΣ ΣΕ ΜΑΙΛ ΘΑ ΣΟΥ ΕΙΜΑΙ ΕΥΓΝΩΜΩΝ. ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΑΚΙ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΄΄ΤΕΝΤΩΜΕΝΟ΄΄ Ή ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΧΩΡΙΣ ΤΕΝΤΩΜΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΑΧΟΣ Ή ΟΧI;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ. Εχεις δίκαιο. Με το 2shared είχα συνεχώς προβλήματα. Ανέβασα λοιπόν όλα τα αρχεία στο 4shared. Ελπίζω τώρα να μπορείς να κατεβάσεις τα αρχεία που θέλεις.
      Όσον αφορά στα υπόλοιπα ποθ ρωτάς, η απάντηση είναι πόσο μπάσο ή πόσο πρίμο θέλεις να είναι το όργανο που θα φτιάξεις. Είναι κάτι που αφορά αποκλείστικά το υποκειμενικό γούστο του καθενός και έτσι δεν μπορώ να σου δώσω συγκεκριμένη απάντηση. Για το πάχος στην περιφέρεια του καπακιού επίσης θα απαντήσω ότι είναι θέμα υποκειμενικό και θέμα πειραματισμού.

      Διαγραφή
  20. ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. ΚΑΤΕΒΑΣΑ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΠΟΥ ΗΘΕΛΑ ΓΙΑ ΤΡΙΧΟΡΔΟ. ΘΑ ΨΑΞΩ ΝΑ ΒΡΩ ΚΑΝΕΝΑ ΓΝΩΣΤΟ ΜΕ AUTOCAD ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΕΚΤΥΠΩΣΩ..ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γεια σας
    ευχαριστουμε πολυ για τις απαντησεις σε καιρια ερωτηματα. Φτιαχνω το πρωτο μου μπουζουκι και οι αποριες και τα προβληματα πολλα...Θα ηθελα να σε ρωτησω...το καπακι εκτος απο το χειλος του σκαφους κολλιεται και στους τακους ή ετσι θα μειωσω πολυ τις δονησεις του; και το χειλος του σκαφους το διαμορφωνουμε φλατ; γιατι σκεφτομουνα μηπως φερω την κολατζα να περισσευει τοσο οσο το παχος του καπακιου και να βαλω το καπακι να φωλιασει μεσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικηφορε σε χαιρετώ. Ναι το καπάκι κολλιέται και στους τακους. Προσωπικά το χείλος του σκάφους το διαμόρφωνω επίπεδο. Δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να φωλιασεις το καπάκι.

      Διαγραφή
  22. Σ'ευχαριστω για τη γρηγορη απαντηση. Θα επανελθω με αλλες αποριες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή